Korut-Rakoczi-ut-bringa-939x1024-1

Biztonságossá tenni a körúti kerékpársávot a Wesselényi és a Rákóczi út között

Erzsébet körút 2.
Kategória: Forgalomtechnika
Státusz: Megoldásra vár
Ez a probléma már sajnos már elég régóta foglalkoztat, ugyanis napi rendszerességgel biciklizek arra. A körúti bringasáv életveszélyes a Rákóczi út felé közelítve a Wesselényi utca felől. (A másik oldal is veszélyes, de azt tudom, hogy az már a nyolcadik kerülethez tartozik). Egyenesen haladva állandóan a kanyarodó autók alá keveredek a biciklimmel. Amit valamelyest megértek, mert se egy tábla, se egy villogó jelzőlámpa nem figyelmeztetni az autósokat, hogy ott biciklisekre számíthatnak. Nem lehetne esetleg tenni valamit az ügy érdekében, hogy egy kicsit védve legyünk? 19 éve biciklizek Budapesten, de ennyire még sosem féltem a biciklizéstől, mint ott azon a részen. 2023/06/09 válasz a Budapest Közúttól “A Társaságunkhoz megküldött bejelentésükben – melyet a BKK-tól is megkaptunk, hiszen az operatív kezelői forgalomtechnikai feladatokat Társaságunk látja el Budapest teljes területén – a VII-VIII. ker. Blaha Lujza téren, a Nagykörút vonalában lévő kerékpáros átvezetés veszélyeire hívták fel figyelmünket. A Blaha Lujza téren a Nagykörút vonalában lévő kerékpáros átvezetések, kerékpársávok kialakítása teljesen megegyezik bármely kereszteződésben alkalmazott megoldással, ahol kerékpársáv található. Az úttest szélén vezetett kerékpársáv mellett haladnak a forgalmi sávok. Ilyen esetben, ha jobbra kanyarodó járművek érkeznek, akkor nekik a kerékpársávra ráhúzódva, a kerékpárosok közé fonódva kell jobbra kanyarodniuk. A KRESZ is ezt a magatartás írja elő. Tehát a kialakítás megfelel mind a hatályos előírásoknak, mind a KRESZ-nek. A helyszín azért tér el érzetében mégis más ugyanilyen kialakítású helyszínektől, mert a jobbra kanyarodó járművek száma jelentős. Azonban ez abból fakad, hogy ez egy főhálózati csomópont. Arra sajnos nincs lehetőség, hogy a kerékpárosokat és a jobbra kanyarodókat itt időben elválasszuk egymástól, mivel a külső forgalmi sávból egyenesen is lehet haladni, nemcsak jobbra, így nem haladhat máskor, mint a belső sáv forgalma. Másfelől a villamosok miatt működő 1 perces periódusidő alatt olyan rövid szabad jelzések jönnének így létre, ami mind a közúti, mind a kerékpáros forgalmat nem tudnák kielégíteni.”